U situacijama kada se nađemo u sred konflikta, skloni smo da prelazimo granice svojih sagovornika, kao i oni naše. Time se sukob produbljuje. Iz njega, neko izađe kao pobednik, neko kao pobeđeni.
Sa stanovišta dobre komunikacije, u ovakvoj vrsti konflikta, svi su na gubitku. Ljudi iznose obilje emocija, principa, stavova, uverenja, ali ako nisu konstruktivno razrešili sukob, odlaze, suštinski, ogorčeni.
Nešto što možemo da primenimo, a uglavnom daje brze rezultate, jeste tehnika „izduvani balon“.
Zamislimo situaciju u kojoj neko besno viče na nas. Osim što je takvo ponašanje neprijatno i neodgovarajuće, uznemirava nas. „Kuvamo“ u sebi i najrađe bismo uzvratili istom merom. Ali, da li će nas druga osoba uopšte čuti, kada smo oboje na tački usijanja?
Šta se događa, ako na svu tu bujicu reči odgovorimo sa : “ Da. Vidim da si uznemiren/uznemirena.“
Osoba će nam verovatno odgovoriti nešto u stilu : „ Ma ne da sam uznemiren/na, nego bih, bre…“
Mi nastavljamo, što mirnijim i prirodnijim glasom : „ Vidim da je to problem.“
I tako, sve dok se osoba ne umiri u dovoljnoj meri, da bude voljna da zaista čuje šta imamo da kažemo. Dok se ne „ izduva “. Tada možemo da joj pošaljemo „ ja poruku “: „ Zaista se uznemirim kada neko viče na mene “ ili „Razumem tvoj problem, ali mi ne prija da na takav način razgovaramo. “ Time sebi konstruktivno dajemo oduška, a drugoj osobi pažljivo stavljamo do znanja da je prešla granicu.
Tek tada je otvoren prostor za stvaran dijalog i mogućnost za razrešenje problema, do koga je najčešće vro jednostavno doći.
Za ovakvu vrstu komunikacije, potrebno je da nam krajnji cilj bude razrešenje konflikta, a ne „ isterivanje pravde.“ Zato, ako zateknemo sebe u ulozi onoga ko viče ili tera po svome, dobro je da se zapitamo šta je to što nas zaista muči.
Повратни пинг: KAKO DA BRZO SMIRIMO KONFLIKT | Od knjige do duše